måndag 28 september 2009

Vad är det för skillnad!?

Scenariot är detta...
Mamma reser bort och blir uppmanad att höra av sig när hon kommit fram, samt höra av sig med jämna mellanrum så att alla vet att allt är ok.
Hon gör detta och har fullspäckat schema med sina vänner som resesällskap.
Problemet är att pappan inte tycker att mamman hör av sig tillräckligt ofta och mycket...men är man med en hel hoper vänner på resande fot, händer det mycket hela tiden och mamman kopplar bort hemmet, eftersom hon VET att de har det bra med pappan!
Men det är pappan inte nöjd med...

Nästa scenario....
Pappa reser bort. Hör inte av sig när han kommit fram.Kvällen efter hör mamman av sig och frågar om pappan kommit fram och hoppas att han har det trevligt där han är. Svaret kommer snabbt och visst har han kommit fram. Sedan hörs inget mer, förutom ett sms där det frågas om barnen vill ha något handlat. Tredje dagen ska pappan komma hem...fortfarande inte ett ljud...mamman tror att han kommit hem till barnen, men vet inte...hon får nog sända ett till sms för att vara säker...

Vad är det som är fel med den här bilden!?
Ja jag vet inte vad jag ska säga...men jag har svårt att förstå varför en person som tjatar på en annan om att hålla kontakten när man är borta, inte gör det själv...

Men...jag kommer nog aldrig att förstå mig på vissa saker!

God natt! :)

1 kommentar:

  1. Det är nog inte meningen av vi ska förstå oss på män...?

    SvaraRadera